Hřib: Když potřebujete jet z Prahy 8 na Prahu 6, musíte přes centrum, to nedává logiku
Náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib to řekl pro web Aktuálně.cz jasně. Kromě nového vlakového spojení mezi Prahou a Brandýsem nad Labem - Starou Boleslaví, bude pro nové vedení hlavního města Prahy prioritou i tramvajová trať z Kobylis do Bohnic k obchodnímu Centrum Krakov.
Tramvajová trať do Bohnic by měla být v budoucnu součástí tramvajového okruhu, který propojí sousední městské části po obvodu města.
“Tramvajový okruh má propojit sousední městské části po obvodu města. Teď je ta síť postavená tak, že když potřebujete jet třeba z Prahy 8 na Prahu 6, musíte přes centrum. To nemá logiku, protože byste centrální trasy neměla zatěžovat. Současný koncept centrální trasy přetěžuje. Mám na mysli namátkou třeba Ječnou. Proto je nezbytná propojka na horním konci Václavského náměstí, abychom vytvořili paralelní trasu k Ječné. Aby nezaseklo celou síť, když vám praskne kolej ve Spálené, protože to centrum vypadne. Dřív se myslelo, že metro nahradí tramvaje. Proto přestala tramvaj jezdit na Václavském náměstí a postavilo se tam metro. Dnes už víme, že má smysl trasy tramvají a metra vést paralelně. To znamená, že je nutné paralelně pracovat i na okružní kolejové dopravě, a je fakt jedno, jestli to má být metro, nebo příměstská železnice. “
Plánovaný tramvajový okruh propojí čtveřici nádraží - Podbabu, Dejvice, Smíchovské nádraží a Eden, a také všechny linky metra. V současné době chybí 19 kilometrů tramvajových tratí k jeho dokončení. Celkové náklady odhadují Piráti na 14 miliard korun. Projekt by podle nich mohl být dokončen v roce 2035. Okruh by měl nabídnout alternativu k autům - na jihu například k jízdě po Jižní spojce.