Tramvaj z Kobylis do Zdib prošla úspěšně posouzením vlivu na okolní prostředí

Tramvaj z Kobylis do Zdib prošla úspěšně posouzením vlivu na okolní prostředí

Odbor ochrany prostředí pražského magistrátu vydal ve čtvrtek verdikt k chystané tramvajové trati z Kobylis do Zdib. Trať úspěšně prošla procesem posouzení vlivu na okolí (EIA) a pražští a středočeští plánovači tak mohou pokračovat v její přípravě. Píše o tom třeba web ZDopravy.cz.

Trať bude mít délku 5,445 kilometru. Schválena byla varianta s číslem 1, kterou letos v červnu upřednostnil i Středočeský kraj. Tato varianta počítá s tím, že tramvajová trať vede na středním dělícím pásu a po stranách má po jednom jízdním pruhu. Součástí stavby budou terminály a parkoviště P+R ve Zdibech a Sedlci a tramvajová smyčka v Sedlci. Parkoviště a parkovací dům budou mít kapacitu 1 260 míst. Jednou z podmínek procesu EIA přitom je modulární charakter parkovišť, tedy možnost je bez zásadních zásahů rozšiřovat. Součástí trati mají být čtyři mosty, z nichž největší má vést přes křižovatku s dálnicí D8 na konci trati u Zdib. Navržen je společně s lávkou pro chodce a cyklisty.

Mezi podmínky vzešlé z procesu EIA jsou například protihluková opatření, například využití tlumícího asfaltu.

Sdílení je aktem lásky

Navrhni úpravu