Situaci v Přádově ulici šlo předejít, celá ulice mohla být v rovině jako obytná zóna

Situaci v Přádově ulici šlo předejít, celá ulice mohla být v rovině jako obytná zóna

Do nedávna spíše neznámá Přádova ulice je stále v zájmu médií - o nedávno namalovaných čárách na chodníku se na sociálních sítích stále diskutuje. Před pár dny mi proto psali z webu Zdopravy.cz a v sobotu za mnou byli ze CNN Prima NEWS.

Pro začátek je třeba říct, že nejsem fanouškem kreslení čar na chodníku a to i přes to, že se členové Zelených snaží na sociálních sítích nabudit dojem, že čáry v ulici namaloval Štěrba a Piráti.

Komise pro dopravu MČ Praha 8 jednala o situaci v Přádově ulici celkem dvakrát – poprvé v dubnu 2022 a podruhé v lednu 2023. U prvního jednání jsem nebyl a to z důvodu, že jsem nebyl členem ani komise pro dopravu ani zastupitelem Prahy 8. V obou případech schvalovala městská část zavedení zón placeného stání v Přádově ulici a také v Trojské. Obě usnesení byla přijata všemi hlasujícími na jednání a to napříč politickým spektrem – nikdo se nezdržel a ani nikdo nebyl proti. Vše lze dohledat v zápisech z jednání komise. I Zelení, kteří dnes na sociálních sítích nejvíce Přádovu ulici kritizují, měli v minulém volebním období svého zástupce v komisi pro dopravu, a ani jejich zástupce se nevyjádřili proti zavedení zón ve zdejší ulici. Já jsem v lednu 2023 coby zástupce Pirátů hlasoval pro vznik modrých zón ve zdejší lokalitě a to i s přihlédnutím k faktu, že o ně žádali místní obyvatele. Je třeba říci, že osmičková komise pro dopravu nejednala o tom, jestli se namalují čáry na chodník, ale o tom, jestli v této lokalitě vzniknout modré zóny.

Současný stav, tedy namalování čar, nicméně reflektuje situaci, která tady je dlouhodobě. Na chodníku se parkuje od výstavby sídliště. Teď - po nakreslení čar na asfalt - došlo ke zlegalizování dřívějšího stavu. I nadále stojí na chodníku auta a po silnici chodí chodci. Na silnici také přibyla tady také značka, protože ne každý řidič s chodci počítal. Kromě toho se tady na silnici objevily i i cykloobousměrky.

V Přádově ulici by ale současné situaci šlo předejít – stačilo by stačilo jít při rekonstrukci ještě o dva kroky dopředu. Celá ulice by totiž klidně mohla být v rovině jako obytná zóna, a stání by mohlo být dovoleno až u kraje. Odpadlo by tak rozdělování toho, co je chodník a co silnice, a jestli se někam vejde kočárek či chodec. Jinde to funguje, klidně by to mohlo fungovat i tady.

Více se dočtete:

Sdílení je aktem lásky

Další podobné články