Holešovičky se mají stát městskou třídou, pod zem půjdou po dokončení městského okruhu
Ulicí V Holešovičkách denně projede víc než 100 tisíc aut, zahloubení ulice pod zem je tedy pro obyvatele naší městské části důležité. Ještě před volbami jsme potvrdili, že podpoříme zahloubení, a budeme postupně pracovat na tom, aby se tak stalo. Městská rada dokonce zahloubení má i ve svém programovém prohlášení. Jak se ale ukazuje, a jak to také potvrdily studie vypracované magistrátem, před dostavbou Městského okruhu není zahloubení proveditelné.
“Cíl je ulici zahloubit nebo najít jiné tunelové řešení. S vypětím sil projektantů a městských firem se to ale reálně stane až jako jedna z posledních etap dostavby Městského okruhu. Prověřili jsme všechny možné scénáře a taková je realita povolovacích procesů a celé přípravy tak obrovské stavby,“ uvedl na svém profilu na Facebooku náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Magistrát chce najít řešení i před samotným zahloubením, chystá balík relativně rychlých a účinných opatření, díky kterým se ulice promění v městskou třídu. A to v části od křížení se Zenklovou ulicí u Vychovatelny až po most Barikádníků, kde se na ulici napojuje městský okruh z tunelového komplexu Blanka.
A co se tedy vylepší?
- v celé délce bude položen nový tichý asfalt s využitím nejnovějších technologií, mezi oběma směry bude středový pás zeleně
- odstraněna budou zbytečná zábradlí, svodidla a dálniční značky
- vysazeno tady bude 130 nových stromů a 90 keřů, stromořadím povedou nově vydlážděné široké chodníky s dostatkem prostoru i pro cyklisty
- bude postaveno trakční vedení pro dobíjecí trolejbus, díky kterému se ještě tady o něco sníží hluk a emise.
Rekonstrukce ulice je plánovaná na konec roku 2022 a začátek roku 2023. O zahloubení části magistrály, která je současně výpadovkou na D8 a D10, se v Praze mluví přes deset let. V roce 2017 dokonce dal soud za pravdu spolku Holešovičky pro lidi a nařídil městu snížení hlučnosti z magistrály.