Mezi ty, na kterých se dlouhodobě pracuje patří i tratě u nás v Praze 8. Patří mezi ně trať z Kobylis přes Bohnice, Troju do Podbaby, trať z Ďáblic přes Letňany do Kobylis a pak taky trať od Vozovny Kobylisy do Zdib. Poslední zmíněná trať bude první, která se dostane za hranice hlavního města Prahy.
Hezky se o tom píše třeba v článku na silnice-zeleznice.cz.
"Trať je zanesena v několika koncepčních a územně plánovacích dokumentech jak Prahy (Strategie rozvoje tramvajových tratí v Praze do roku 2030, v dosud neschváleném Metropolitním plánu a nepřímo i v samotném Územním plánu hlavního města Prahy z roku 1999), tak navazujících obcí (územní plány obce Zdiby a obce Sedlec)."
Zatím posledním a velmi důležitým milníkem bylo vydání územního rozhodnutí v srpnu 2024 a opravného územního rozhodnutí v prosinci téhož roku. V současné době (červenec 2025) je územní rozhodnutí již pravomocné a mílovými kroky se blíží dokončení dokumentace pro stavební povolení, které se z důvodu změny legislativy v loňském roce nově nazývá povolením záměru. Jak DÚR, tak DSP (dokumentaci pro povolení záměru v rozsahu dokumentace pro stavební povolení) zpracovává Společnost TT Zdiby, kterou tvoří PRAGOPROJEKT, METROPROJEKT Praha a DIPRO.
Podívejte se na záměr nové tramvajové trati do Zdib a Sedlece: