Ještě před volbami jsme potvrdili, že podpoříme zahloubení, a budeme postupně pracovat na tom, aby se tak stalo. Městská rada dokonce zahloubení má i ve svém programovém prohlášení. Jak se ale ukazuje, a jak to také potvrdily studie vypracované magistrátem, před dostavbou Městského okruhu není zahloubení proveditelné.

“Cíl je ulici zahloubit nebo najít jiné tunelové řešení. S vypětím sil projektantů a městských firem se to ale reálně stane až jako jedna z posledních etap dostavby Městského okruhu. Prověřili jsme všechny možné scénáře a taková je realita povolovacích procesů a celé přípravy tak obrovské stavby,“ uvedl na svém profilu na Facebooku náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

Magistrát chce najít řešení i před samotným zahloubením, chystá balík relativně rychlých a účinných opatření, díky kterým se ulice promění v městskou třídu. A to v části od křížení se Zenklovou ulicí u Vychovatelny až po most Barikádníků, kde se na ulici napojuje městský okruh z tunelového komplexu Blanka.

A co se tedy vylepší?

  • v celé délce bude položen nový tichý asfalt s využitím nejnovějších technologií, mezi oběma směry bude středový pás zeleně
  • odstraněna budou zbytečná zábradlí, svodidla a dálniční značky
  • vysazeno tady bude 130 nových stromů a 90 keřů, stromořadím povedou nově vydlážděné široké chodníky s dostatkem prostoru i pro cyklisty
  • bude postaveno trakční vedení pro dobíjecí trolejbus, díky kterému se ještě tady o něco sníží hluk a emise.

holesovicky-zmena2022-prurez

Rekonstrukce ulice je plánovaná na konec roku 2022 a začátek roku 2023. O zahloubení části magistrály, která je současně výpadovkou na D8 a D10, se v Praze mluví přes deset let. V roce 2017 dokonce dal soud za pravdu spolku Holešovičky pro lidi a nařídil městu snížení hlučnosti z magistrály.